התקנה של דלת זכוכית על אמבטיה קיימת

התקנה של דלת זכוכית על אמבטיה קיימת

היום כבר נדיר לראות אנשים נכנסים לעשות אמבטיה. לאנשים אין את הזמן/הסבלנות לחכות עד שהאמבטיה תתמלא גם לא את הזמן ליהנות מאמבטיה כפי שאנו מכירים אותה. למעשה, מרבית האנשים כיום מעדיפים להתקין דלת זכוכית על האמבטיה הקיימת ולייצר סביבת מקלחת מהירה, נוחה, יעילה וכמובן – בעמידה. התוספת החדשה תהפוך את המקלחת לאמבטיון. כלומר אמבטיה עם דלת זכוכית נפתחת שתאפשר לכם ליהנות ממקלחת בעמידה בתוך האמבטיה, ללא הצורך בלהרוס אותה ולבנות מקלחון חדש (מה שיעלה הרבה יותר כסף וייקח יותר זמן לשפץ) וכמובן להימנע מהתפזרות המים לכל עבר בחדר הרחצה. על אף שאנו ממליצים על איש מקצוע שיבצע את ההתקנה – עם זוג ידיים טובות גם אתם יכולים להתקין בעצמכם את דלת הזכוכית על האמבטיה הקיימת. הנה כמה שלבים לביצוע עבודה זו.

שלב 1 – הכנת השטח, הכלים וחומרי הגלם:

ראשית יהיה עליכם להכין את השטח לעבודה. זה אומר להרחיב דברים שעשויים להפריע, מכשולים במעברים ובדרך, לייבש את הרצפה כדי שאתם/דלתות הזכוכית שאתם משעינים בינתיים על הקיר לא יחליקו. דאגו שיש ברשותכם את כל הכלים הנדרשים: מברגה נטענת, מקדחה לקידוח החורים בקיר, ברגים קודחים, ברגים גדולים ודיבלים לקירות, פלס למדידה וכמובן את חומרי הגלם של האמבטיון.

שלב 2 – התקנת הפרופילים:

בשלב הראשון נצטרך להתקין את הפרופילים עליהם נוכל להלביש את הדלתות. אפשר להתחיל מהאזור הרחב של האמבטיה, בו תהיה בדרך כלל דלת זכוכית אחת מקובעת ואת דלת ההזזה של הכניסה/היציאה מהמקלחת. הפרופיל צריך להתיישב בצורה אנכית על הקיר ולהתיישב טוב בחלק התחתון על האמבטיה בנקודה 0 מה שנקרא ללא מרווחים. לאחר מדידה וסימונים, קדחו כמה חורים בקיר לאורך המסילה, הניחו שוב את המסילה, הברגים אל תוך הדיבלים ששמתם בקיר וקבעו את המסילה.

שלב 3 – מלבישים דלת ראשונה:

כעת הלבישו את דלת הזכוכית הראשונה הקבועה אל הפרופיל. לאחר שימוש בברגים קודחים קטנים תקבעו את הפרופיל של הדלת לפרופיל שקיבעתם בקיר. כעת התקינו פרופיל עליון בתקרה שיתמוך בדלתות מלמעלה ועליו יזוז הגלגלים של דלת ההזזה.

שלב 4 – מתקינים את הדלת הנפתחת:

כעת התקינו את דלת ההזזה הנפתחת וקבעו אותה בין השיניים של הגלגלים בחלק המסילה העליון.

שלב 5 – משלימים את המבנה:

בשלב הזה תוכלו להשלים את המבנה באמצעות התקנת דופן צד או דופן זכוכית לאמבטיה – שיהיה מקביל לחלק הצר בצורת המלבן של האמבטיה. גם דלת זו מותקנת ישירות על פרופיל המקובע לקיר ונתמכת על ידיה פרופיל העליון גם כן. דלת זו אמורה להשלים את המבנה של המקלחון בעת שדלת ההזזה סגורה.

שלב 6 – מבצעים איטום ובודקים תקינות:

האיטום בין דלתות הזכוכית יהיו באמצעות סיליקון מיוחד המתלבש על הדפנות. האיטום בין דלתות הזכוכית לאמבטיה ובין הפרופילים לקירות יהיה באמצעות סיליקון או חומר איטום מיוחד. האיטום חשוב מאוד למניעת בריחת המים מהמקלחת והצפת חדר הרחצה. תתחדשו!